Queixes i suggeriments

Important

El procediment de Queixes i Suggeriments és aplicable exclusivament a les manifestacions d'insatisfacció dels ciutadans amb els servicis prestats pel Ministeri d'Indústria i Turisme.

Per a un altre tipus de reclamacions, opinions o consultes, pot utilitzar els següents formularis:

Cartes de servicis

Les cartes de servicis són l'instrument a través del com els òrgans, organismes i entitats de l'Administració General de l'Estat informen als ciutadans i usuaris sobre els servicis que tenen encomanats, sobre els drets que els assistixen en relació amb aquells i sobre els compromisos de qualitat en la seua prestació.

Queixes i Suggeriments

Formes de Presentació

Les Queixes i Suggeriments dels ciutadans es formularan indicant nom, cognoms i la forma en què desitge que s'efectuen les comunicacions, amb les dades necessàries per a dur-les a terme (domicili, direcció de correu, etc.), i hauran d'estar firmades.

Presencialment i per correu postal

Ministeri d'Indústria i Turisme. Calle Panamà, 1. 28071 Madrid

Pot emplenar el següent formulari, imprimir-ho i presentar-ho en el Registre General,  en qualsevol altre registre de l'Administració, en les oficines de correus i en qualsevol dels llocs especificats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per mitjans electrònics

Les Queixes i Suggeriments presentats per correu electrònic o a través d'Internet hauran d'estar subscrites amb la firma electrònica de l'interessat.

En el cas de resultar d'aplicació el procediment de Queixes i Suggeriments, la UQS oferirà als ciutadans resposta en un termini de 20 dies hàbils informant-los de les actuacions realitzades i, si escau, de les mesures adoptades.

Art. 19 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat. Les queixes formulades conforme al previst en este reial decret no tindran, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni la seua presentació interromprà els terminis establits en la normativa vigent. Estes queixes no condicionen, de cap manera, l'exercici de les restants accions o drets que, de conformitat amb la normativa reguladora de cada procediment, puguen exercir aquells que es consideren interessats en el procediment.

Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat (BOE 03/09/2005).